Veel gestelde vragen
Op deze pagina geven we antwoord op veel gestelde vragen die wij krijgen over het gebruik van Flex2GO. Met behulp van deze lijst en de handleiding kunt u zelfstandig heel veel zaken oplossen. Dit is natuurlijk een stuk sneller en eenvoudiger dan wachten op een supportmelding. De vragen en antwoorden zijn onderverdeeld in de volgende onderwerpen:
- Algemeen
- Medewerkers
- Opdrachtgevers
- Contracten
- Urenbriefjes
- Vacatures en Aanvragen
- Inrichting
- Koppelingen
Algemeen
- V: Waar kan ik de laatste versie van de handleiding vinden?
- A: Deze is hier te downloaden: Basishandleiding Flex2GO – V4.2.
- V: Ik heb ondersteuning nodig, wat nu?
- A: U kunt de handleiding raadplegen, de online help raadplegen (vraagtekentje in flex2go), of een ticket indienen onder de menuoptie “support” in Flex2GO. U kunt eventueel ook telefonisch een supportverzoek toelichten, nadat u een melding heeft gedaan via Flex2GO.
- V: Ik heb geen activatiemail ontvangen?
- A: Het kanHet meest waarschijnlijk is dat uw mail in het spamfilter terecht is gekomen. Controleer uw ongewenste e-mailfolder om de mails te raadplegen. Ook kan het tot vijf minuten duren voordat de mail binnenkomt, omdat sommige mailservers op internet pas na vijf minuten verzenden. Als u geen activatiemail krijgt, kunt u uw gebruikersnaam invullen en op login drukken. Daarna heeft u de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord aan te laten maken. Met deze mail kunt u ook activeren.
- V: Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik doen?
- A: U kunt uw gebruikersnaam invullen en op login drukken. Daarna heeft u de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord aan te laten maken. U ontvangt dan een e-mail met een nieuw wachtwoord. Ontvangt u niet binnen vijf minuten een e-mail? Het meest waarschijnlijk is dat uw mail in het spamfilter terecht is gekomen. Controleer uw ongewenste e-mailfolder om de mails te raadplegen.
Medewerkers
Contracten
- V: Ik heb geen rechten om contracten aan te maken… Wat kan ik doen?
- A: Controleer of de opdrachtgever is beoordeeld. Voordat u de opdrachtgever heeft beoordeeld, kunnen bij deze opdrachtgever geen contracten worden aangemaakt. Controleer of u een prijsafspraak heeft aangemaakt voor deze opdrachtgever. Zonder prijsafspraak kunt u geen contracten maken.
Urenbriefjes
- V: Er verschijnt geen urenbriefje voor…. hoe kan dat?
- A: Controleer of de persoon die moet invoeren is geactiveerd. Deze moet geactiveerd zijn, anders wordt het urenbriefje niet gemaakt. Controleer of de beoordelingsvolgorde van het contract op iets anders dan “Niemand” staat, anders wordt het urenbriefje niet gemaakt. Controleer of de medewerker of opdrachtgever wel in de beoordelingsvolgorde zit, anders ziet deze het urenbriefje niet.
- V: Het urenbriefje is geblokkeerd voor invoer… hoe kan dat?
- A: Het urenbriefje is verwerkt, u bent niet aan de beurt om in te voeren of te beoordelen of het legitimatiebewijs is niet meer geldig. Een nederlands legitimatiebewijs moet geldig zijn bij aanvang contract, een buitenlands legitimatiebewijs / verblijfsvergunning moet ook geldig zijn wanneer de uren op de datum dat de uren worden geschreven.
- V: Het urenbriefje heet de verkeerde boordelingsvolgorde… Wat moet ik doen?
- A: Neem het urenbriefje over en keur het goed als intercedent. Om te zorgen dat het volgende urenbriefje goed gaat, moet de beoordelingsvolgorde van het contract worden aangepast. Ga naar contracten, kies de opdrachtgever en kies het potloodje achter het juiste contract. Kies de beoordelingsvolgorde. Sla op.
Inrichting
- V: Hoe kan ik bericht … aan of uitzetten (zorgen dat het wel of niet wordt verstuurd)?
- A: Dit is in te stellen onder meunoptie instellingen -> berichtinstellingen door de eerste intercedent.
Koppelingen
- V: … wordt niet uitgewisseld met het uitzendpakket. Hoe los ik dit op?
- A: Elk kwartier worden de gegevens tussen het uitzendpakket en Flex2GO uitgewisseld. Het kan zijn dat dit kwartier nog niet voorbij is. Het kan ook zijn dat er een fout is opgetreden. Controleer in de log (synchronisatie -> log) of u een foutmelding ziet. U kunt ook naar de pagina /Log/Resend gaan om per object de foutmeldingen te zien en eventueel opnieuw uit te wisselen. Als u of in het back-endpakket, of in Flex2GO de gegevens muteert, dan worden de gegevens ook opnieuw uitgewisseld.